Saeco Incanto de Luxe SBS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Incanto de Luxe SBS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jan Vissers 04-11-2013
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Update...na 20.050 tassen is de machine weer helemaal in orde, nu ik de silicone ringen vervangen heb aan de machine.
Wie weet, ga ik er nog eens 20.000 tassen koffie mee maken?

Paul uit Maastricht 25-12-2012
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

We hebben dit apparaat al meer dan zes jaar. Na ruim 12.000 kopjes koffie onlangs voor het eerst een keer een grote onderhoudsbeurt laten geven. Functioneert als nieuw. U begrijpt, een zeer tevreden gebruiker.

E. nijsen 24-02-2012
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

De smaak en vormgeving zijn echt een plus. ook het bedieningsgemak en het schoonmaken een plus.
dit is ons 2e toestel en het gaat zeker geen 3e worden daar ze alle twee binnen 2 jaar begeven hebben. Je mag toch zeker van zo een duur apparaat verwachten dat ze het iets langer uit zouden houden.

koffiedrinker42 27-04-2011
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Na 14 maanden (1500 kopjes) hield het toestel het voor bekeken, koffiemolen stuk. In mijn onmiddeljke omgegving hoor ik wel meerdere klachten over stukgegane saeco toestellen. Volgende keer wordt het een Delonghi aankoop vrees ik.
Koffie is ook niet echt warm vind ik, niettegenstaande bij de instellingen de temperatuur op max. staat ingesteld, mijn senseo-koffie is bv. véél warmer.

Saeko 28-11-2015

Daar kom je wel van terug. Let maar eens goed op gemak waarmee je een Saeco schoonmaakt en vergelijk dat maar eens met een Delongi. Wedden dat je toch weer een Saeco koopt!

Mrt-J 08-03-2011
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

De saeco incanto hebben wij nu 7 jaar. J,a een paar onderdelen zijn in de loop van de jaren vervangen. Kosten ongeveer 150 euro. Maar dat mag ook wel na 19.618! kopjes koffie. Prima koffiezetter met alles er op en er aan!

Kayaa 18-01-2011
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Wij hebben dit apparaat bijna 5 jaar, rond de 10.000 kopjes gezet, en altijd naar volle tevredenheid.
Netjes op tijd ontkalken, goed schoonhouden (ja ik bedoel natuurlijk de binnenkant :D) is natuurlijk net als met iedere machine een eerste vereiste voor een lange levensduur.
Helaas stopte hij er gisteren plotseling mee :( Gewoon geen stroom meer, ik hoop echt dat dit te verhelpen is, heb geen zin in een andere.
Wel balen dat Saeco niet gewoon overal bij servicepunten te repareren is, alle reparateurs klagen er over. Zou Saeco een stuk populairder maken.

swakke 09-12-2010
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Ben zeer tevreden van dit toestel.Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen nog maar enkele maanden in bezit toch vind ik het een heel degelijk toestel.
Wat ik goed vind is dat het toestel alles zegt wat je moet doen.Doen wat hij zegt en goed onderhouden dan geef ik het een 10.
Het enige minpuntje is de juiste bonen vinden,heeft natuurlijk niets met het toestel te maken.

Buysse William 05-12-2010

Binnen de 6 maanden, bijna 2,5 maand in herstelling:
1e defect: bij 3e ontkalkingsbeurt, bleef het toestel doorspoelen en geen andere functie was mogelijk. Hersteldienst: verklaarde geen defect??
2e defect binnen de maand na 1e defect: na het malen van de koffie, werd de koffie onmiddellijk in restbak gedumpt en niet in doorstroomfilter. Herstelling na maand terug met melding: herstel koffiemolen.
Heb nog 1,6 jaar garantie te gaan met een toestel dat amper 4 tassen per dag moet leveren

woutje 1 04-12-2010
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

ik weet niet wat de mensen hieronder allemaal met z,n apparaat doen ,als ze allemaal t boekje lezen en t goed schoonmaken 1x per week dan heb t beste koffie machine dat er maar is
wij hebben de saeco 5 jaar en er 16524 bakjes koffie er mee gezet
en hij werkt nog steeds zeer goed
mvgrt wout

swakke 15-12-2011

Vind dit toestel ook goed.
Heb een vraagje.
Waar moet je het tabletje voor te reinigen in doen?
Bij mij lekt het stoompijpje een beetje weet U soms raad.

mvg Francis,

hidders 16-07-2010
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Ik heb het apparaat ruim 2 jaar en de maalgroep is geblokkeerd- net nadat de garantie termijn beeindigd is. Apparaat dient gerepareerd te worden wat een dure grap gaat worden op basis van de website van Saeco. De belasting van het apparaat de afgelopen twee jaar is niet zwaar geweest, derhalve is mijn beoordeling op duurzaamheid erg laag.
Qua smaak scoort het apparaat hoog.

Roerzicht 04-05-2010
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Ondanks dat ik een Jura-Fan ben, ben ik zeer enthousiast over deze Saeco Incanto de luxe.

Deze compacte machine is makkelijk schoon te houden, zeer gebruiksvriendelijk en het display wijst je (in nederlands) de weg.

Degelijke apparaat, voorzien van metalen behuizing voor een prima prijs.

pa0jwn 30-04-2010
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Onze Saeco Incanto de Luxe kreeg problemen met lekken, geen stoom etc. Hoewel wij net buiten de garantie vielen heeft Saeco het apparaat gerepareerd zonder daarvoor kosten in rekening te brengen. Wij hebben het apparaat inmiddels ( na ca 10 dagen terug ) weer in optimale staat in gebruik.

pa34583 23-03-2010
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Heb dit toestel een tweetal jaar. Ook wij ondervinden gelijkaardige problemen dan vele andere mensen. Na enkele maanden bleef het stoompijpje reeds lekken, nadien loste het uit de vatting. Af en toe geeft het toestel ook een melding die niet klopt. Nu recent liep het toestel onherroepelijk vast met de melding 'ontkalken'. Voor herstelling binnengedaan wat €100 kostte! Na uitproberen thuis bleek hij er nog erger aan toe dan ervoor, dus opnieuw kunnen binnendoen. Verder zijn de reservoirs voor water, koffie en drab inderdaad erg klein zodat je om de haverklap een actie kunt ondernemen. Daar bovenop komen dan nog geregeld andere meldingen zoals ontkalken, ontluchte, waterfilter vervangen. Op de duur heb je schrik dat je een tas koffie gaat pakken, want telkens vrees je 'wat het nu weer zal zijn'.

Erwin101 18-12-2009
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Wij hebben nu zo'n drie jaar een Saeco Incanto de Luxe. En eigenlijk vind ik 't een grote miskoop. We zijn er tot nu toe drie keer mee terug geweest naar de winkel omdat hij vastliep. Eerste reparatie viel nog binnen de garantie. Tweede werden we nog 'gematsts' door de winkel. Derde was voor onze rekening. Nu moeten we er voor de vierde keer mee terug, omdat ie lekt. Voor ons dus nooit weer een Saeco.

Verder valt het ons tegen dat de reservoirs voor water, koffie en drab wel erg klein zijn. Je moet dus om de haverklap één of meerdere van de drie aanvullen/legen.

Ik vind de manier waarop deze apparaten op Kieskeurig worden beoordeeld ook niet goed weergeven of de espressomachine koopwaardig is. De scores voor het gebruiksgemak en kwaliteit van de koffie e.d. kunnen goed zijn, maar toch wil niemand een apparaat waarmee je telkens weer terug moet naar de leverancier. Daarom vul ik bij 'duurzaamheid' een 1 in.

Willeke1959 06-12-2009
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Wij hebben de incanto nu een jaar.
Na 4 maanden en 200 kopjes te hebben gezet kwam er geen stoom meer uit het pijpje maar liep het water in de lekbak.
Na reparatie van "de naald"(?) kunnen we weer gewoon heerlijke koffie zetten.
Twee Minpunten:
Het display geeft vaak iets aan wat niet klopt zoals
"waterreservoir vullen" terwijl het reservoir vol is, of "koffiediklade legen" terwijl dit pas is gedaan.

En ik vind dat de melk niet echt stijf opgeklopt wordt.
Volgens de fabrikant moet je 1,5 melk kopen en zo uit de koelkast meteen opkloppen.
Maar toch.......

andre51 05-12-2009
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

deze Saeco ruim een jaar gehad. In deze periode 5 keer defect geweest. 2x stroomstoring en veel problemen met watervoorziening (lekkage of er kwam druppelsgewijs koffie). Helaas geen service aan huis, dus bij elke defect was het apparaaut minstens 3 weken in reparatie.
Uiteindelijk apparaat terug gebracht en geld terug gekregen.
Wel jammer, want als 'ie het goed deed, was de koffie heerlijk.

bakkerijlst 08-04-2009
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

het apparaat sinds december 2007 in ons bezit. Na een paar maanden: geen koffie meer, het apparaat lekt veel water.
Slangetje vervangen, maar na 10 maanden weer hetzelfde, weer slangetje vervangen. 6 weken later, wel koffie maar er komt prut en water onder het apparaat uit. We hebben er nu geen vertrouwen meer in, nooit weer saeco

brian21 07-12-2008
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Wij hebben de Incanto deluxe nu 2 jaar. Werkt perfect op 2 reparaties na. 1 Keer was het tandwiel van de maalunit kapot dit hebben wij zelf vervangen tandwiel koste nog geen euro. Kapot gelopen omdat wij hem te strak hadden staan voor de bonen.

En nu eergister was de pomp kapot (raar geluid weinig water) dus nieuwe besteld a 30 euro. Ook deze zelf weer geplaatst ( Wat zeer goed zelf te doen is!) En hij werkt weer perfect. Moet zeggen we hebben er nu al 10.505 kopjes koffie meegezet en gaat zeker nog enkele duizenden langer mee top apparaat.

naam1951 01-12-2008
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Nooit meer Saeco. Omdat ons werd verzekerd dat Saeco een defect apparaat haalt en brengt een Incanto de Luxe bij een detaillist ver van huis gekocht. Niet nagekomen: Saeco haalt alleen bij de detaillist waar het apparaat is gekocht. Toen het apparaat voor de derde keer verstopt was hebben we gezegd dat we er van af wilden. Het moest toch (onder garantie) ter reparatie worden aangeboden omdat Saeco een apparaat pas na drie reparaties terugneemt. Het apparaat is gerepareerd en raakte weer, dus voor de vierde keer , verstopt. Weer opgestuurd, koop mondeling en schriftelijk ontbonden. Saeco zou het ding naar België sturen en de koopsom restitueren. Drie dagen later wordt het apparaat onaangekondigd toch weer hier afgeleverd. We dachten dat er een vergissing in het spel was en hebben de Saeco teruggestuurd. Wat blijkt? Saeco stelt dat het apparaat niet kapot was en prima functionneert. We mogen het komen halen. Bizar. Nu moet de rechter maar beslissen.

Huib71 20-10-2008

Heb de saeco nu 3 jaar.
Géén enkel mankement tot 2 maanden geleden. Heb +/- 5500 koppen gezet, allen heet en vergelijkbaar van smaak. We hebben gebruik gemaakt van een belgisch service-punt (onderzoekskosten maar €15, ipv €40) en heb een perfect werkend apparaat terug voor een totaal van € 85. Complete onderhoudsbeurt, alle rubbers vervangen etc etc. Voor mij de volgende keer weer een saeco incanto de luxe

Angie Ciotarnel 15-07-2012

Goede middag, zou ik alstublieft het adres mogen weten i.v.m. een reparatie voor onze Saeco?

Ron Messing 30-08-2008
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Dit is mijn 2e machine, de vorige ging 3 jaar mee, waarna hij lekte als een gieter. (De boiler die toen gebruikt werd ging zeer vaak kapot,). Vanwege de smaak en het gemak toch nog een 2e gekocht, deze heeft het 1,5 jaar uitgehouden. Nu komt er geen water meer en maakt hij meer herrie als een boormachine. Vanwege de geweldige garantiebepalingen van Saeco maar meteen in de vuilnisbak gegooid, waardeloos. Als je voor een paar honderd Euro geen goede machine kunt maken moet je het niet doen. Nooit meer!!

Leo Scorpio 03-07-2008
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Zeer tevreden,werkt perfect als je de gebruiksaanwijzing van de leverancier goed uitvoerd is er geen enkel prbobleem,wel iedere week schoonmaken!
Koffiebonen van Lavazza beste resultaat

kimberly 21-05-2008
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Wij hebben dan nu na veel wikken en wegen toch gekozen voor seeco Incanto de luxe.Pas 2 dagen in het bezit.was en is nog even gestoei voor we het eerste lekkere bakje koffie kregen .in het begin eerst te slap toen te sterk .Moet nog uitvogelen hoe het bij 2 kopjes tegelijk gaat .krijgen nu bij 2 kopjes een half bakje koffie .

mauro2008 08-01-2008
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Wat laat, maar ik kon het niet laten. Dit is een degelijk, makkelijk te gebruiken apparaat. Echter als je italiaanse koffie als uitgangspunt neemt (en dan bedoel ik echte espresso) dan is dit apparaat met de sterkste instellingen nog in staat slappe koffie te zetten. De maling is gewoon niet fijn genoeg. Moet ik er wel bij vermelden dat ik een prof. machine gewend was. Als iemand mij een oplossing kan geven om dit probleem op te lossen dan ben ik je eeuwig dankbaar;)

Ferry B. 28-11-2007
Geschreven voor: Saeco Incanto de Luxe SBS

Ik weet niet of dit apparaat nog leverbaar is, maar in ieder geval ben ik er zéér tevreden mee ! Eenvoudig te gebruiken, héérlijke koffie, en zeer onderhoudsvriendelijk. Te gebruiken met tal van soorten koffies, als je de maalstand maar een beetje juist afstelt. Omdat het een uitlopend model is, vermoed ik dat-ie moeilijk te krijgen is, maar wel redelijk goedkoop. Gewoon doen !